زينة لأحمد عز: بطل تأذينا وخليك فى فنك ومعجباتك وسيبنى أربى ولادك الحلوين

وجهت الفنانة زينة، رسالة إلى الفنان أحمد عز، بعد رفض محكمة الأسرة فى مدينة نصر اﻷمر الوقتى الذى طالب فيه بمنع طفليه “عز الدين” وزين الدين” من السفر إلى الخارج، قائلة: “بطل تأذينا وخليك فى فنك ومعجباتك وسيبنى أربى أولادك الحلوين”.

وكتبت زينة، عبر حسابها الرسمى على إنستجرام: “يعنى لا طلبت تشوفهم والحمد لله طبعا دى نعمة، وعاوز تمنعنا من السفر، ماتسبنا فى حالنا وخليك فى اللى انت فيه، كفياك شر بقى وانعدام (…..) ولا بلاش مش هاغلط فيك عشان ولادك، كفاية أذى فى طفلين كل ذنبهم إنك أبوهم، ولو إنك كنت فرحان أول ما عرفت إن ها يجيلك ولاد”.

وأضافت زينة: “ياريتك كنت واضح وكنت قلت انك هاتعمل فينا كده، ليه كذبت من الأول، بطل تأذينا وخليك فى فنك وأفلامك ومعجباتك اللى انت عارفهم ودنيتك يا فنان يا موهوب ياللى بتخر موهبة، وسيبنى أفضى من المحاكم عشان أربيلك ولادك الحلوين أوى يا نجم نجوم العالم.. حسبى الله ونعم الوكيل”.

وكانت محكمة أسرة مدينة نصر، قضت أمس الخميس، برفض اﻷمر الوقتى المقام من الفنان أحمد عز والذى يطالب فيه بمنع طفليه “عز الدين” وزين الدين” من السفر إلى الخارج ووضعهما على قوائم الممنوعين من السفر.

وقال معتز الدكر محامى زينة إن المحكمة رفضت الدعوى لأنها مقامة على غير سند من القانون وأن أحمد عز لم يتقدم للمحكمة بطلب رؤية توأمه لكى يحق له منعهما من السفر لذا رفضت المحكمة طلب عز.

اليوم السابع

تعليقات الفيسبوك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.