حمو بيكا ساخرا: قررت أشتغل محامي الفترة الجاية

انتشر في الساعت القليلة الماضية مقطع فيديو ساخر علي مواقع التواصل الاجتماعي لمؤدي المهرجانات حمو بيكا وهو مرتديا بدلة ويقول بطريقة ساخرة: “أنا قررت اشتغل محامي الفترة اللي جاية”، ما جعل الجمهور ينهال بالتعليقات علي الفيديو ومن أبرز التعليقات التي جاءت: المتر بيكا، هموت من الضحك، بلاش المحامين، الشغلانة لمت”، وغيرهم من التعليقات الأخري.

وفي سياق أخر رد حمو بيكا مؤدي المهرجانات، على انتقاد الفنان هاني شاكر نقيب المهن الموسيقية لصوته وتصريحه بأنه لو كان بيده قرار منعه من حفلات السعودية لفعل حفاظا على سمعة مصر.

حمو بيكا هيشتغل محامي 🙈🙈

وقال حمو بيكا خلال لقائه ببرنامج”حبر سري” الذي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم بقناة “القاهرة والناس”: “هاني شاكر بيقول أنا غيور على البلد دي وأنا محدش يقدر يغير علي البلد دي أكتر مني.. وبقوله ربنا مش على كيف حد لو عايز يمنعنا من الغناء في السعودية”.

وكشف مؤدى المهرجانات حمو بيكا، في نفس اللقاء، تفاصيل حالته المرضية، مؤكدًا أنه يعاني من مرض مناعي خطير وليس بالسهل.

مرض حمو بيكا

وأضاف: “جهازي المناعي المفترض بيهاجم أي بكتيريا ضارة ولكن بسبب حدوث به خلل أدى إلى أنه أصبح يهاجم كل اعضاء جسمي من المعدة والمريء والكبد والكلى”.

ولفت: “طول ما الجهاز المناعي بتاعي بيهاجم أعضاء جسمي أنا بتعب وممكن أرجع دم ويحصل لي مشاكل كبيرة في معدتي فباخد حقنة بتهد شوية في جهاز المناعة علشان أقدر أعيش”.

علاج حمو بيكا

وأشار: “لو حد جهازه المناعي 50% أنا جهازي المناعي 150%، والحقنة اللي باخدها كانت أول مرة بـ 120 ألف جنيه، وكل شهرين باخد حقنة بـ 20 ألف جنيه”.

مرض الشهرة

وتابع: “المرض جالي بعد الشهرة وممنوع إني آكل مسبكات أو حوادق أو جبن أو أشرب لبن، والمفروض أعيش على شوربة الخضار وشوربة لسان العصفور، وللأسف الناس بتتريق عليَّ ومش عارفين حاجة وبطني الكبيرة دي من المرض أنا أصلًا رفيع أرفع من حسن شاكوش”.

المصري لايت

تعليقات الفيسبوك


انضم لقروب الواتسب - اضغط هنا

انضم لقروب الواتسب - اضغط هنا


اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.